tisdag 30 juni 2009

Glad vs. inte glad vs. glad igen

Imorse vaknade jag klockan nio. Det var lite småkul. Försökte somna om men det var omöjligt.

I förmiddags fick jag en räkning från biblioteket på över 500 riksdaler p.g.a. grova förseningar av tre böcker (skulle vart inne i mars *vissel vissel vissel*). Jag grät av förtvivlan och såg halva mitt studiebidrag packa sina väskor och flytta till Bibliotekets frodiga konto istället. Sen svor jag några vedervärdiga ramsor (näe, det gjorde jag egentligen inte, men jag vill att ni ska veta hur arg jag blev på mig själv).

Sen var Fredrik UNDERBAR nog att sponsra mig. Först blåvägrade jag. Men sen insåg jag hur lite pengar jag har kvar denna månad och lät honom fylla på min mobil.

Alltså ordet tack känns för litet i detta sammanhang. Älskade Freddeledde. Jag skulle kunna kyssa dina Permobilstålhätteskor-fötter av tacksamhet. Men du kommer få tillbaka det. Så fort jag får ett heltidsjobb så blåser jag på med mina gåvor :p

Imorgon blir det återbesök på sjukhuset. Sedan på kvällen: grillning med Helena, Henke, Fredde och Helenas alla kompisar. Sen drar vi ner på stan (jag citerar Fredrik nyss: ' vi kanske får skjuts i raggarbil'). Sen ska jag TITTA PÅ då mitt crew dricker öl/vin/cider ur plastglad och åka hem tidigt. Penicillinet drar krafterna ur mig. Jag får varken vistas i solen eller dricka alkohol. *HuUuR sKa JaG kLaRa MiG!?!?!!?!??!?* Hm. Inte riktigt jag det där men ;p

Okej, jag vet att man inte behöver dricka. Men jag är faktiskt sugen på en cider ur plastmugg med schysst sällskap! 

Även om jag en gång gjorde bort mig med att dricka... över mina gränser för att uttrycka det milt... så dricker jag inte för att bli full. Konstigt nog. Jag har märkt en utveckling det senaste året. Förut ville jag dricka så jag glömde allt för en stund (hallå där ute som tänker så, det funkar inte ens). Men nu.. aldrig att jag skulle kunna dricka för att bli packad och ragla runt som ett jäkla kattarsel. 

Men nu får jag inte ens ta en cider. Känns tråkigt faktiskt. För det är gott dessa varma dagar.

Nu ska jag sova.

Återbesök imorgon kl. 10 på sjukan.

Nattiiii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar