måndag 1 juni 2009

Har lagt en pizza

Insjuknade rejält idag då jag kom hem från skolan. 

Hade gått hem från Vi-centrum och efter ett tag känner jag hur all kraft bara rinner ur mig och ett välbekant illamående väller upp. Petra kommer hem och jag går och bäddar ner mig i sängen en stund och slumrar till. Vaknar av att Petra står och tittar oroligt på mig där jag ligger som en slö rutten potatispåse med halvslutna ögon. Jag gurglar lite som svar, något om att jag mår illa och känner mig helt färdig. Petra ger mig en alvedon.

Sen kommer Fredrik. Han blir också orolig. Jag mår bara mer illa (Fredde kom hem med värsta currymackan) och det blir droppen för mig. Jag ber honom ge mig papperskorgen och gå ut en stund ur mitt rum. Precis då han stänger igen dörren så får papperskorgen en otrevlig gäst.

Jag pratade med Ulrik (slang för att kräkas, ni vet, Uääälrik.. låter rätt likt skånska om man ska gå in på detaljer).

Det har varit lite hysteriskt ikväll med andra ord. Men efter middagen mådde jag bättre och har blivit klar med två uppgifter i skolan trots allt. Imorgon väntar de två sista uppgifterna att lämnas in på Skvadern.. för gott. Det börjar närma sig nu. 

Något annat nytt är att Fredde har köpt lera. Jo, det är sant!

Som han har i håret.

Men det blir jättefluffigt och härligt. Han är nöjd, det söta spektaklet.


Inte riktigt kry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar