fredag 3 juli 2009

Jippie!

Den där räkningen jag fick.. det var om jag tappat bort böckerna och det hade jag ju inte! Så jag kommer få tillbaka mina 500 kronor snarast. Och ikväll ska jag och Freddis på bio!

AJS EJJG 3! ICE AGE!

Såna där filmer man aldrig kan bli för gamla för! Inte i mina ögon i alla fall. Och ni får gärna kalla mig barnrumpa om ni vill! Tar det troligen som en komplimang. För jag kommer aldrig växa upp någonsin! :D :D :D :D :D

Jag har i alla fall varit på Gatufesten nu! Både i onsdags (tillsammans med Freddan) och torsdags (med Majsen och Cajsen). Har haft skitkul båda dagarna måste jag verkligen säga! Dock slutade gårdagen mindre trevligt. Blev ensam i 45 minuter för en viss inte lät mig gå med henne och hennes gäng i 45 minuter då Maja och Cajsa åkt hem. Orsaken varför jag inte fick gå: "alltså jag veet inte, men aa alltså du fattar". Så jag satt i nya parken som ett bortkommet litet rikspucko och smsade. 

Då kom det fram någon.. ja vad ska man säga.. kille? Näe, det var han för gammal för. Gubbe? Definitivt inte, det var han för ung för. Vi säger såhär. En av det manliga könet kom fram till mig och började snacka.

Han: Haha tjena du!
Jag: Hehe hej hej! *skruvar mycket besvärat på mig*
Han: *slår sig ner bredvid mig* Kommer du från Sundsvall elleh? *börjar sätta sig bekvämt och tittar på mig*
Jag: *undviker att möta hans blick* Ja jo, Alnö!
Han: Jaså, jahaa okej! Ja jag kommer också ursprungligen från Sundsvall!
Jag: Jaha.. okej!
Han: Jaa.. jo jag heter *kommerinteihåghansnamn*! *tar i hand*
Jag: Hanna! *skakar hand*
Han: Jahaa.. Hanna eller Anna?
Jag: HHHHHanna!
Han: Jaså, fint fint fint! 
Jag: Jaså tack tack!
Han: När är du född då?
Jag: 90
Han: Jahaa, jag är född 83.
Jag: ....
Han: SOM SAGT! Jag kommer ursprungligen från Sundsvall.
Jag: Men..?
Han: MEN! Min rumskompis är inte härifrån och han undrar lite hur Sundsvallstjejer ser ut!
Jag: Hahaha! 
Han: ... så om jag får ta en bild på dig skulle det vara jätteschysst! *börjar ta fram mobilen ur fickan*
Jag: Haha nämen fyfan vad pinsamt! Jag hatar att vara med på bild!
Han: Men om jag får ta en bild och så får du avgöra sen om den får vara där eller inte!
Jag: HAHA PINSAAMT!
Han: Kom igen nu!
Jag: ... okej då! En bild!
Han: *tänker knäppa en bild*
Jag: NEJ! Vänta! Isåfall får du vara med på bilden också, då känns det mindre pinsamt! (BIG mistake eftersom han var bara tvungen att lägga armen om mig också.. skitkul!)
Han: Ska jag vara med? Okej okej! *tar bilden och visar den för mig*
Jag: Hahaha, men näe, fyfasen!
Han: Men den där blev väl bra, det måste du ju erkänna!
Jag: Hahaha näe! 
Han: Joo, den behåller jag!
Jag: Jaha okej... hahaha!
Han: Annars då? Du verkar vara rätt nykter ikväll! *börjar ta på mig, bland annat på nacken och armen*
Jag: Men hahaha, sluta *ruskar av mig hans jobbiga händer*. Jo jag är nykter ikväll, går på penicillin för jag har en inflammation.
Han: Jahaa oj fan, shit. Vad läser du då?
Jag: Har nyss gått ur gymnasiet estet musik!
Han: Jahaa så du sjunger du? Jag var faktiskt påväg att spela in en skiva med en tjej men hon kom med i Idol istället så hon drog sig ur, så jag är ju på jakt efter en sångerska.
Jag: ...
Han: Men du, måste sticka! Skriv ner ditt nummer snabbt som fan!
Jag: Hahaha nej tack, det är bra!
Han: Okej, ha det trevligt ikväll då!
Jag: Du med!
Han: Hejdå!
Jag: Hej hej!

Jag är inte sådär jättepratglad av mig. Han satt och snackade mycket mer och jag satt mest tyst faktiskt. Jobbigt när han skulle hålla på och.. tafsa? Kändes inte precis kul när hans händer skulle smeka min nacke. NO THANKS!

Ikväll blir det som sagt bio! :)

Och jag örkar inte skrajva någe mera!

1 kommentar:

  1. Jag vill träffa dej nått:P hör av dej när du har tid Hannis!:D<3

    SvaraRadera