torsdag 11 juni 2009

För jaaaag har tagit studden!

Hej! Bloggen blev lite åsidosatt någon dag eller två.

Nu är det gjort. Nu har jag tagit studenten. Jag grät som en tok då vi alla sprang ut och sjöng studentsången. Hulkade fram några ord ur sången, men allt blev så PANG! rakt i fejset. Nu lämnar vi detta. Jag grät, fotografen fotade mig då jag stod och bölade med betygen i handen (skit också!). Sen slutade jag gråta ett litet tag till. Tills det var dags att krama alla lärare. Efter fyra tappra försök så bröt jag ihop och skrattade om vartannat.

Hulk! Hulk! Hahahaha! Hulk!

Sen var det att krama alla och få massvis med blommor runt halsen. Vi åkte lastbil genom stan och bara skrek halsarna av oss och folk vinkade, vi skrattade och hade skitkul!

På kvällen blev det att åka in till stan och dra till studentfesten som var helt död fram till typ halv tolv då alla började droppa in. Hann inte dansa särskilt mycket för skjutsen gick klockan halv ett. Idag känner jag mig så lagom peppad att dra ut igen (inte). Blir nog en nykter kväll för att ge järnet imorgon istället.

Snart tar ju gossen studenten. Freddelireddan. Har nyss plattat skallhåret på honom.

Jag kommer gråta igen. Lilla Freddan tar studenten. Min käraste kära. Och ikväll kommer han bli dyng. Närå.

En sak jag tycker är kul är när Fredrik ska nysa och kisar in mot en lampa för att det ska gå lättare att "få ut" nysningen. Ögonblicket innan han tänker nysa så säger jag:
- Prosit!
Det går två sekunder, sen hör man honom säga:
- Fan! Du förstörde nysningen!
Kanonkul!

Nu ska jag sminka nunan.

Hejdoe.

1 kommentar: