söndag 7 juni 2009

Förlust och trevlig helg!

Hallå!

Jag klarade inte av att skriva mer igår. Var så arg. Arg över förlustens hånskratt på aplotten. Då Fredrik skrapade fram 15 poäng igår så ställde jag mig i ett hörn och tjurade i 10 sekunder. Sen skrattade jag hysteriskt och förbannat. Sen fick jag tårar i ögonen. PMS, mina vänner, PMS är grädden på moset när det gäller känslor. När man har PMS existerar inte lite, lagom eller ganska mycket när man uttrycker sina känslor.

Då gäller det bara en sak; mycket, mera och mest!!!

När han idag skrapade ihop 10 poäng till fylldes hela mitt inre av hopplöshet. Nu skiter jag i den där jäkla lotten. En vacker dag får jag en trisslott i födelsedagspresent och skrapar fram en miljon. Då kan Fredde stå där med sina tre chokladpraliner = 10 poäng eller 3 kaktusar = 15 poäng på sin lilla aplott medans jag blåser iväg på en limegrön vespa så avgaserna lämnar fula märken i hans lilla avundsjuka fejs.

Då ska vi se vem som får ställa sig i ett hörn och skratta hysteriskt.

Annars var ju kvällen helskön. Fick lite middagsgäster, bland annat Camilla och Andrea och självklart Freddan. Åt lite blodkorv (hehehee) och kött och sånt. Såg på lite fotboll då Danmark vann (synd om Fredrik som förlorade 200 spänn då han betat på matchen.. jättesynd heheheheee) och såg på halva delen av "På smällen".

Kvällen eggade ut och vi somnade väl vid halv ett någon gång.

Idag har jag bakat tårta till Petras klass. Lucky them! Det skulle vara nötter på, men jag hittade inga nötter så jag tog något som heter muskotnöt istället. Smakade på dem och de var helt okej, så jag hackade en hög och strödde på. Hoppas de blir lika glada som jag blev efter de fått smaka tårtan.

Näe. Så var det ungefär inte. Muskotnöt blir man hög som ett hus på. Som ni kanske vet (fast det hoppas jag verkligen inte ni vet mycket väl precis :p). Jag tog vanlig sötmandel. Ingen fara.

Men fasen vad det hade blivit krut i brallan imorgon om det varit muskotnöt. 25 stycken elever springer runt i skolan och skriker "Fånga kosvansarna, de flyger iväg med aprikosmarmeladen!"

En perfekt avslutning på Vibackeskolan.

Jag hoppas för ert bästa att ni förstår att jag skämtar nu.

Annars ligger jag risigt till.

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar