lördag 6 juni 2009

Vad säger man då? "Grattis Sverige?"

Sådär ja!

Nu var det klart. Har städat mitt rum så att det bara GLÄNSER nu. Överdrivet talat, ja.

När jag stod och städade så tänkte jag på förra veckan då jag drog upp lite saker som min mamma tycker är roligt när hon druckit vin och pratar med sina vänninor. Jag kom på en till grej de skrattar sig mätt på:
"Ska inte någon snoppa av jordgubbarna nu *frustar till och börjar fnissa hysteriskt*"

..... hehhhhhee

Att de skrattar åt detta tycker JAG är skitkul. Fniss fniss fniss fniss.

Nu när allt är städat och klart vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på för något. Jag vaknade vid halv nio imorse. Det första jag gjorde när jag klev upp ur sängen var faktiskt att få ett städryck i mitt rum. Satte inte ens i linserna först. Upp som värsta städnarkomanen och plockade undan sak efter sak.

Ni skulle ha sett hur det såg ut från början.

Brukar inte vara så slarvig med städningen men nu var det stökigare än någonsin. Nu är det dock luftigt och FRRRRÄÄÄSCHT igen.

Så, vad ska man hitta påååå?

Det lutar åt dessa saker
- promeneeera
- baka någon slags sockerkaka
- läsa någon bok
- lyssna lite på musik
- fixa med utseendet

Dock är det lite krisigt. Att promenera har jag ingen riktig lust med (fy, Hanna!), att baka kommer bara resultera att jag står och äter smet, om jag läser kommer jag somna, lyssnar jag på musik kommer min pms blandat med känslor över skolavslutningen och att Maja inte kommer bo här i Sundsvall i höst resultera med hektisk gråt (PMS + feelings = simbassängsstora tårar i mängder) och fixa med utseendet såg så jävla ytligt ut.

Fast det som känns mest angeläget nu är just att fixa lite med utseendet. Lite smink, lite snyggare kläder, locka till håret lite mer... det är ju trots allt nationaldagen.

Undra vad man säger på nationaldagen? "Grattis SVERIGEEE!" eller "Hurra för Sverige" eller "Glad Sverigedaaag"... eller "HEJA SVERIGE!!!"... nä, kanske inte. Haha, vad snyggt om man möter någon man känner och så säger man "HEJ! Vad kul och se dig! Och du, föresten! Grattis Sverige!"

Schnyggt.

Ska i alla fall in till stan med Fredde sedan vid tretiden. Se på lite sång och grejer. Glad Sverigedag!

Hehehee.

Näe, nu jävlar. Fixa med utseendet it is. Tragiskt nog. Det är inte så ytligt som det låter. Det är bara för att den är med på en "saker att göra"-lista som det låter så. Sådeså....

Hejrå!

Happy National day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar