söndag 31 maj 2009

Feeeeeeestigt

HAR KÖPT EN NY BOK!! SÅ NÖJD!!! "Hemma hos Martina" heter den! Hysterisk! Skriven av Martina Haag.

Måste citera lite ur boken som hittills fått mina skrattmuskler i magen att gå på högvarv:

"Man ligger där i sängen och är precis påväg att somna. Pling! Då kommer alla de där frågorna. De stora livsgåtorna som kan hålla en vaken hela natten.

***

Om man äter fårost. Då är det ju mjölk från en får som man gjort ost på. Och getost kommer ju från getmjölk, det hör man ju. Men jag blir lite nervös då jag läser på mozzarellaostpaketet. Den är gjord på buffel. Buffel är ju liksom en farbror-ko. Vad är det egentligen man mjölkar och gör ost av på buffeln?"

Jag är ett stort fan av denna människa alltså. Martina Haag. Medan alla Timrå IK-fans kallar E-on Arena för Templet (Freddans pappa säger iaf så!) så kallar jag Martina för Hjälten!

Men men. Från det ena till det andra. Har ju firat min framtida husbonde idag. Fredrik äro 19 år nu. Proud to komma in på Irish Pub (som jag blott 18 år kom in på i fredags). Hela familjen åkte bort till deras stuga och åt oss frodiga på gudomliga kakor och bakelser. Så trevlig eftermiddag! Freddan fick ett linne och en "långärmad t-shirt" (citerar direkt av Fredde, men finns verkligen långärmade t-shirts? ;p) av mig. Han blev nöjd.

Jag solade. Inte. Hatar att sola. Grejen är den att jag blir alltid så oskönt rosa då jag solar. Sen går några dagar, jag flagnar lite, sen lite nya fräknar på stället och en svag svag nyans av lite mörkare beige. Så jämt när alla andra blir sådär härligt bruna så tänker jag "när jag blir 50 år, kommer mitt skinn se ut som endast 40 år. när jag blir 50 år, kommer mitt skinn se ut som endast 40 år. när jag blir 50 år, kommer mitt skinn se ut som endast 40 år" och så vidare. för alla vet ju att solen åldrar huden i förtid.

Dock kommer mitt ansikte se tio år äldre ut eftersom jag alltid rågnuggar bort sminket om kvällarna då jag tvättar bort det.

Och så måste jag visa något jag tycker är jättegulligt. Titta vem som ligger och är nyfiken på vad kvinnovärlden har att erbjuda. (Tog egentligen ett kort med mobilen innan maten men det såg Fredde och brottade ner mig och tog bort den. Men nu försökte jag med Photo Booth... och det gick ju riktigt bra)



Jamen det var nog allt för idag! Jaa! Det tror jag nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar