tisdag 26 maj 2009

En arg en!!!!

Föresten! Det där om glada och arga bilar.. alltså. Ni måste ju undra vad jag egentligen menade.
ELLE HUUER!?

Såhär är fallet: när jag sitter och åker eller kör (körkort vettnii, yuhuuu!) bil så sitter jag och tittar på strålkastarna på bilarna. Detta är då om.. det är ljust. Annars skulle inte jag sitta vid ratten längre av måhända olika orsaker. När jag då sitter och gluttar mot mötande bilars strålkastare så kollar jag på formen och hur strålkastarna sitter. 

Är strålkastarna rätt smala och går uppåt lite på yttersidorna så ser bilen arg ut. Har bilen rektangulära strålkastare med mjuka kanter så ser bilen snäll ut. Är det runda strålisar på bilen så är det en förvånad jävel.

Och möter jag en traktor där strålisarna sitter väldigt tätt ihop så möter jag Gunde Svan.

Detta sitter jag och reflekterar över. Men alla har vi våra vanor. 

1 kommentar: