fredag 10 juli 2009

SLUUUUUT!

Puh!

Är helt slut, allvarligt talat. Har dammsugit och torkat golvet på hela nedervåningen och städat toaletten här uppe så det bara GLITTRAR om den (om en vattenklosett nu kan göra det). Det hela tog två timmar. Två timmar konstant städning gör en rätt trött ska ni veta. Fastän jag har tjänat på det. 100 spänn kommer ikväll landa i min ficka för att sedan slösas på popcorn och dricka ikväll till bio.

Jag och Leffe (Fredrik egentligen, men han heter Leif Fredrik så mamma och jag brukar retas och ge honom det smeknamnet ibland... eller öknamnet för honom eftersom han hatar det, hehe) ska gå på PREMIÄR AV FILMEN BRÜNO!

Och vad som händer nästa vecka? Jo, jag och resten av familjen (tyvärr inte Fredrik denna gång) ska ner till södra delen av vårt avlånga land. Fiskebäckskil närmare bestämt. Vi åker på måndag, stannar där med alla efterlängtade kusiner och farbröder och fastrar till fredagen då vi drar till Götet och går på Liseberg (som jag aldrig kommer bli för gammal för). Sedan tror jag vi åker till Jönköping och stannar där tills på tisdag.

Men mitt äventyr slutar inte där, nej. På tisdag börjar hemresan. MEN. Fredrik möter upp mig in the huvudstadh. Så i Stockholm möts vi halvvägs. Och där stannar vi två nätter, BARA jag och min lilla russinpaj.

Vi får låna min kusin Marias lägenhet (så jättesnällt av henne). Då går vi på Grönan (ännu ett nöjesfält), en heldag på stan och kanske hinner vi med att peta in ett biobesök också. Sedan tuffar vi buss hem och då väntar en resa till Furuvik. Mycket skoj kommer det bli framöver. Dock är inte vädret så skoj längre. Kallt. Regn. Grått. Trist. Sommar? Hallå?

Nu ska jag byta kleeder, kleta lite sot i ansiktet och sen är man fit for fight till bion ikväll.

Hola! Eller nåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar