tisdag 25 augusti 2009

Helt... slut..

Åh fyfaaasen vad ont jag har i ryggen. Jag är inte helt arbetslös ändå, kanske. Dagen har nämligen bestått av:
- direkt ner till tvättstugan och hänga upp gårdagens tvätt.
- fylla tvättmaskinen igen och tvätta en ny omgång
- STRYKA all gårdagens tvätt plus andra dagars tvätt (tog över 2 timmar eftersom jag stod i en halvtimma med en stor köksduk som aldrig ville skrövla ut sig och bli slät, men jag insåg efter 25 minuter att man kunde spraya vatten på den)
- lägga in all färdigstruken tvätt i alla familjemedlemmarnas garderober, linneskåp osv. osv.
- plocka ur och in i diskmaskinen
- hänga upp den andra dosen tvätt
- duka bordet

Detta kanske är andras vardag, men det gör en inte mindre trött för det. Jag är helt slut.

Mamma ringde när jag stod med strykjärnet i hand och garvade åt min bild jag lagt in på min CV. Hon har lovat att printa ut ett stort antal exemplar åt mig. Och hon praktiskt taget gapflabbade.

Åt denna bild:

Inget fel på den om ni frågar mig. Enligt mamma är jag:
- totalt olik mig själv
- tydligen väldigt INTENSIV

Inte nog med det tycker hon den säger "NU VÄLJER NI MIG TILL MEDARBETARE!"

Min syster fyller sweet 16 idag också! GRATTISGRATTIS SMULAN!

Döh. Nu orkar jag inte skriva mer. Eller jo, one more thing. Jag längtar så otroligt mycket efter min beställda mobiltelefon från teknikmagasinets hemsida. Impulsköpte den igår. Okej, nu låter det fel att impulsköpa en sån dyr liten rackabajsare, men det var kärlek vid första ögonkastet. Var på BIRSTA CITTTYYY igår när mamma och pappa skulle köpa en födelsedagspresent till Petra (en mobil). Och då fann Fredrik min drömmobil åt mig.

Jag behöver en ny mobil så jag checkade lite samma kväll om det var billigare att skicka efter den (tips från Fredde själv ;p) och så var fallet. Så jag beställde den och den kommer förhoppningsvis denna vecka.

Och en sak till vill jag säga.
MAJA JAG SAKNAR DIG SÅ JÄKLA MYCKET, MIN ÄLSKADE VÄN!!!!!!

Nu blir det snart att käka sushi som Petra beställt till födelsedagsmiddag. Jag kanske inte ska nämna att om man äter rå mat efter klockan fyra så får man uppblåst mage hela kvällen = fjärtvarning.

Men vad gör man inte för födelsedagsharmonin.

Ikväll ska jag se på Linas kvällsbok!

Och det var allt för idag. Godkväll och tja! och läget? och tjena och tja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar